Het leven van vermogende kleuters en tieners is rijk aan ontberingen. Van jongs af aan varen financiële opportunisten in het zog en kan de gedroomde 'ware' liefde louter zijn gedreven door materiële motieven. Wie wil weten welke beproevingen de rich kids van deze wereld moeten doorstaan kijkt naar MTV. Het programma zoomt in op het jeugdige leven met de American Express Black Card. Zo volgt de camera onder meer Ally Hilfiger - dochter van fashion designer Tommy - die met wat vrienden over een strandje bij de Hamptons loopt. Ze hoeven zich niet in het zweet te tillen want achter hen lopen wat knechten met de strandbedden, tassen en handdoeken. Er is alle ruimte voor conversatie en de kijker leert dat Ally graag verschillende pindakazen test, dol is op vakanties op Mustique en ook kledingvraagstukken komen aan bod. 'Is that a Gucci shirt you're wearing? That's so not done: Gucci on the beach. I'm only wearing DKNY and Calvin Klein, thats beachwear.' Zie hier de zorgen van een teenager met een maandelijks zakgeld van 10.000 dollar. Op haar twaalfde moest ze nog rond zien te komen met de helft en zeker voor een meisje dat gewend is op negenhonderd dollar kostende Manolo Blahniks te lopen is dat alles behalve riant. Ally is zich bewust van haar geprivilegieerde status en zegt: 'I do appreciate that I'm rich, I must have done something really good in a former life. I must have been something like a tree.'
Niet alleen vader Tommy Hilfiger handelt royaal. Een blik op het internationale winkelaanbod leert dat de tonnen moeiteloos een bestemming kunnen vinden voor zwaar vermogenden die hun kroost niet te kort willen doen. Een geliefd Londens adres is Aprey, de winkel die indertijd overuren draaide vanwege de cadeaustroom voor prins Charles en Lady Di. Ook de verlovingsringen van het paar kwamen uit dit bastion aan New Bond Street. Het geld gaat hier niet alleen naar bruidslijsten, maar vloeit even rijkelijk naar prijzige prullaria voor de kleintjes. Zelf vat Asprey deze cadeautjes samen met 'celebration crackers to entertain and charm the young'. Een van de lager geprijsde 'child essentials' is de verzilverde mini-jojo en een fluitje. Aardiger is de mogelijkheid om het eigen erf niet alleen te sieren met een oude Aston Martins, Ferrari of Jaguar voor eigen gebruik, maar ook een kopie te laten fabriceren als speeltje voor de kleine. Even verwend als onzinnig is de mogelijkheid die de Florentijnse schoenmaker Roberto Ugolini heeft te bieden. Onder het mom dat de mens niet vroeg genoeg met maatwerk kan beginnen, maakt hij schoenen en slofjes op maat voor peuters en kleuters. Het proces van opmeten, maken en aanpassen is uitgesmeerd over zo'n twee maanden. Het betekent dat de snel groeiende dreumes maar heel kort van zijn zevenhonderd euro kostende paar gebruik kan maken want een half jaar later is hij toe aan iets nieuws.
2004