homepage YvRA Yvo van Regteren Altena -> Kleding -> Mode -> Weekenddracht tour...
Weekenddracht

Weekenddracht

In het weekend kan het pak aan het knaapje blijven hangen en breken er voor veel mannen moeilijke momenten aan. De doordeweekse vanzelfsprekende eenvoud van shirt, veterschoen en pak maakt plaats voor de vrije keuze. Velen maken een misgreep en komen niet veel verder dan de melige ribbroek, kaalgeslagen bootschoen en bordeauxkleurige V-hals trui. En dat terwijl het actuele casual aanbod het laatste decennium enorm is verruimd. Grote internationaal opererende merken als Hugo Boss, Pal Zileri en Ermenegildo Zegna hebben naast hun pakkenlijn ook een complete casual lijn. Vrijwel al die merken komen jaarlijks met zowel een zomer- als een wintercollectie. Zegna komt tegenwoordig zelfs met drie nieuwe collecties die zijn opgesplitst in de klassieke zakelijke look, de sportieve 'Yachting'-lijn en de casual 'Soft'-lijn. Dit winterseizoen zijn de merken Zegna en Corneliani in vergelijking met Zileri en Boss wat modieuzer in hun casual lijn. Hun broeken zijn wat strakker gesneden en zowel hemden als truien zijn uitgevoerd in sterkere kleurstellingen. Zegna mikt als vanouds vooral op draagcomfort en prettige zachte stoffen. Het merk heeft ook een groot aanbod tweeds en zeer comfortabele jasjes van kasjmier zonder voering. Gemeenschappelijk karakter aan de grote Italiaanse merken is de 'total look' waardoor mannen kunnen volstaan met &eaigu;&eaigu;n enkel winkelbezoek voor de aanschaf van een geheel nieuwe wintergarderobe. In Italë zelf voelen de uitgesproken modieuze merken, die zich verre houden van een casual lijn, al enige tijd een terugloop door de magere omzetten in Azië. Toch is het moeilijk om medelijden te hebben met merken als Prada, Versace en Gucci. Zo werd er in de midden oktober van dit jaar geopende Gucci-mega store met een oppervlakte van 3000 m2 op een enkele zaterdag meteen een omzet van bijna 1 miljoen gulden geboekt.

199812

Kool Pakken