Het eerste kwartaal van dit jaar is een ongekende geurexplosie geworden. In Amerika introduceerde Ralph Lauren zijn krachtige en transparante geur Romance en kwam Calvin Klein met Contradiction for Men. Uit de prijsstelling blijkt eens te meer dat die bepaald wordt door verpakking en marketingkosten van de fabrikant. Een flesje Contradiction eau de toilette van 50 ml kost € 98, een tweemaal zo grote fles € 125. Hetzelfde zien we bij de nieuwe geur van de Japanse ontwerper Yohji Yamamoto. Een eau de toilette van 50 ml kost € 79, die van 100 ml maar drie tientjes meer. In samenwerking met de Franse parfumeur Jean-Michel Duriez ontwikkelde Yamamoto een geur waar exotische ingrediënten als kaneel, drop en zelfs rum in zijn verwerkt. Eveneens rijk aan natuurlijke ingrediënten is de nieuwe geur van het Parijse huis Shu Uemura. Deze specialist op make up gebied heeft een geur ontwikkeld op basis van de geur van de Provençaalse pittosporum-struik. 's Avonds geeft deze struik een geurende mengeling van jasmijn en oranjebloesem prijs. Het resultaat is een natuurlijke geur waarmee je niet snel iemand de kamer zal uitjagen. Eveneens prettige nieuwkomers zijn de geuren van Dolce & Gabbana met accenten van bergamot en tonkaboon, de mannengeur van het Parijse juweliershuis S.T. Dupont en de uitgesproken aromatische geur van Jil Sander for Men. Naast deze nieuwe reukwaters zijn bestaande series onlangs uitgebreid. Guerlains Coriolan is verrijkt met een vijftal verzorgende producten voor het scheren, het haar en het lichaam. Het Italiaanse juweliershuis Bulgari heeft aan zijn geur Bulgari Black, waar onder meer rubberessences in zijn verwerkt, een uitgebreide badlijn toegevoegd. Er is een zwart stuk zeep, een niet vette body lotion, een douchegel en deodorant. Ook het Italiaanse huis Gucci heeft zijn Envy for Men uitgebreid met een aantal producten waaronder een 'Cleansing Bar' voor het reinigen van het gezicht, een 'Energizing Body Mist' waarin gember en koriander-essences het lichaam een energiek duwtje moeten geven. Tot slot is er Gucci's 'Pick me up Face Energizer' waarin Chinese kruidnagel, bergamot en kummel het uitgebluste mannenhuidje weer toonbaar moeten maken.
Ralph Lauren Romance eau de parfum 50 ml f 110
Calvin Klein Contradiction for Men 50 ml f 98
Shu Uemura 029, 100 ml f 89
Dolce & Gabbana Eau de Toilette 50 ml f 75
S.T. Dupont Eau de Toilette 50 ml f 75
Jil Sander for Men 75 ml f 89
Yohji Yamamoto Homme 50 ml f 79
199606/199905/19