homepage YvRA Yvo van Regteren Altena -> Accessoires -> Zonnebril -> Bril op Sterkte tour...
Bril op Sterkte

Bril op Sterkte

Een man als Giorgio Armani verdient aan royalties zo'n 4% voor parfums, 8% voor prêt-à-porter en zo'n 10% voor accessoires. Dat betekent in de praktijk dat Armani aan ieder verkocht zonnebrilletje zo'n ƒ 30 verdient, volgens insiders is dat meer dan de kostprijs. Met deze aanlokkelijke winsten voor de ontwerper houdt de koper zich niet bezig. Jaarlijks groeit de zonnenbrillenomzet gestaag omdat menigeen in navolging van zijn kleding ook een brillengarderobe wil opbouwen. Wie wars is van de zogenaamde 'designer-eyewear', de term waarmee ontwerpersbrillen vandaag de dag worden aangeduid, kan kiezen voor aloude merken als Ray Ban of het bijna tachtig jaar oude vermaarde Turijnse bedrijf Ratti met zijn Persol-zonnebrillen. Trouwe dragers van dit merk zijn onder andere prinses Caroline van Monaco en Arnold Schwarzenegger. De Ray-Ban collectie voor 1999 bestaat uit 150 monturen. Nieuw is dat brildragers tegenwoordig ook een Ray Ban kunnen bestellen op sterkte, waardoor de zogenaamde gekleurde 'voorhangertjes' geschiedenis worden.
Leverbaar vanaf ƒ 399

199606

Extravaganza!, gesigneerd naslagwerk door YvRA. Yvra1958, l'essence de l'essence