In Hollywood zijn al heel wat Italiaanse confectionairs ingelijfd. Nino Cerrutti, Giorgio Armani en nu ook Ermenegildo Zegna. Dit jaar treedt het merk op in zes films. Zowel de dwergachtige Al Pacino en Alain Delon als de boomlange Donald Sutherland zijn dit filmseizoen door Zegna in het pak gestoken. In de meeste gevallen krijgt een kledingmerk niet meer dan een bescheiden aftiteling voor de vele rekken vol textiel. Het Romeinse merk Brioni, dat met een gemiddelde waarde van vier mille per pak meespeelt in de laatste twee James Bond films, heeft als een van de weinige merken wijselijk een limiet gesteld. Een handelswijze die het kleinschalig opererende merk niet noodlottig is geworden want ook Armani, Zegna en Hugo Boss stonden te trappelen om de nieuwe Bond in het pak te naaien.
Zegna on screen:
Al Pacino en Keanu Reeves | The Devils Advocate |
Donald Sutherland | Fallen |
Alain Delon | Une Chance sur Deux |
Eddie Murphy | Dr. Doolittle |
Kenneth Branagh | Gingerbread Man |
Antonio Banderas | Mask of Zorro |
199807