homepage YvRA Yvo van Regteren Altena -> Gestel -> Huid -> Kopzorgen tour...
Kopzorgen

Kopzorgen

In het midden van de jaren tachtig werd er voor de mannencosmetica een 'boom' voorspeld. Ruim een decennium later belandt nog geen tiende van de totale omzet op het herenvel. En dat terwijl het verzorgen van de huid al lang niet meer wordt geassocieerd met dandyisme of fatterigheid. Aan de aanbodzijde ontbreekt het aan niets: speciale gezichtszepen, oppeppers voor vette huiden en scrubcreams om meeëters en ingegroeide baardharen te lijf te gaan. Smeersels hebben bijtende after shave's verdrongen. Wie na het scheren een gelaat heeft alsof het zojuist in een brandnetelperk terecht is gekomen kan kin en wang weer minder rood krijgen met een keur aan verzachtende crèmes. Verzorgingsseries voor mannen worden aangeduid met vermakelijke termen die eerder doen denken aan een NASA-lancering dan aan een tube crème: 'advanced program', 'instant action' of 'active energizer'. Dergelijke namen geven in ieder geval de suggestie dat de man professioneel in de weer is en niet voor niets staat te smeren. Getuige de magere omzetten zijn ingewikkelder zaken als vijf-minuten-masker en producten om de wallen onder de ogen te maskeren nog lang geen gemeengoed. Bij mannen is inmiddels het besef doorgedrongen dat zij zich niet alleen tegen de zon moeten wapenen, maar ook tegen vijanden als airconditioning en wind. Toch laat de commerciële klapper in de mannencosmetica op zich wachten. Voorlopig hebben de marketingmensen hun anti-stress- en rimpelcrèmes zelf hard nodig bij het uitzoeken van wat de man nu eigenlijk wil of waarom hij iets niet wil.

Al naar gelang de talgproductie: Annayake Hydratante Extreme 125E, Lancaster Vital Oxygen Supply 25ml 25E 30ml 55E 50ml 75E, Aramis Lab Series Razor Burn Relief 50ml 20E 100ml 35E, Biotherm Homme Active Apaissant Reperateur 50ml 20E, Biotherm Homme Active Hydratant 50ml 30E,

1999

Extravaganza!, gesigneerd naslagwerk door YvRA. Yvra1958, l'essence de l'essence